lördag 24 oktober 2009

Peter Gembäck, Åsa Waldau, Dag Sandahl, m.fl. får människor att tappa tron

. .

Citat Dagen 2009-10-23

Prästens grova ordval upprör biskop

Den omstridde prästen och kvinnoprästmotståndaren Dag Sandahl är åter rubrikernas man. Hans ordval på kyrkomötet i veckan har rapporterats till biskop Sven Thidevall i Växjö, som ser mycket allvarligt på det inträffade, enligt Smålandsposten.


P.g.a vulgärt språk kopieras inte mer av artikeln in utan finns att läsa här:

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=190806


Personer som sexpredikanten Peter Gembäck Knutby Filadelfia, drottning Tirsa aka Åsa Waldau Knutby Filadelfia, Dag Sandahl Svenska kyrkan med flera, tillhör kategorin falska profeter.
De kallar sig kristna, har en snedvriden människosyn som får människor att tappa sin barnatro och vända sig bort från kristenheten till ateism.



8 kommentarer:

Leif Ekstedt sa...

Blanda inte in Dag Sandahl i sektfloran. Han har en annan uppfattning om bibeltolkning.
Uppriktigt sagt förstår jag inte kvinnoprästmotståndet och ingen tycks kunna förklara den. Hans ordval borde få honom,att tänka på vad illa hans käft ställt tidet för honom.
Men i stort sett är han rakryggad
och analytisk. Retstickan i honom har inget med sekt att göra.
Som Knutbybo uttalar jag mig inte om Peter Gembäck eller Åsa Waldau på annat sätt än att det är väl naturligt ,att de dyker upp i denna blogg. Känner andra som är med i Filadelfia Knutby - men vi talar aldrig religion - vår sekulära kontakt fungerar mycket bra (vardagslivet) Där är de rejäla människor.

Anonym sa...

Ni gör helt rätt, det är samma skit.
Att kalla ledarpacket och vissa av Åsas bänkutfyllnad för hederliga stämmer inte med
omvärldens bild.
http://www.varldenidag.se/images/stories/knutby_svartvitt.jpg
Britta som blir bluffvigd av Kim Wincent
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article283722.ab

också Knutbybo och mycket arg

Anonym sa...

då är tron på svag grund.inte tror vel nån på Peter,Åsa och Dag.Kanske har du andra motiv.BOTTENNAPP!!!

Sektinfo sa...

Tack för kommentarer!

Dag Sandahl förnedrar inte bara sig själv utan även det trosamfund han tillhör.

Nu läser jag hos DAGEN att han använder samma språkbruk när han tilltalar kvinnor. Nu är han i väldigt gott sällskap med sexpastor Peter Gembäck och en massa andra konstiga kufar som härjar i Jesu utmarker.

Peter Gembäck har i en inspelad predikan talat om hur kvinnor skall vara och ligga i sängen.

Trevliga gudstjänser i sekten när Åsa offentligt i sina "predikningar" mobbar enskilda medlemmar under gudstjänsen.

De tre uppräknade i blogginlägget är lika tarvliga, gradskillnaden minimal.

Anonym sa...

Sandahl har precis som pastorerna i Knutby Fillagäng en föraktfull och nedlåtande människosyn.

http://heligvardag.wordpress.com/2009/10/24/dag-sandahl-och-homofobin/

Anonym sa...

Leif, till dig mest. Vad är det som gör att kristna inte kan/vill/vågar kritisera och se det onda som finns rakt framför dem. Självklart kan församlingen i Knutby inte göras ansvarig för vad galenpannorna där ställt till (det är alltså mord vi talar om) - MEN om de nu är så rättrådiga borde väl någon ha sett vad som höll på att hända och kanske lyssnat till dem som kritiserade den blivande mordanstiftaren.

Samma sak med Sandalen. Hela hans gäng ställer upp till 100% och en av galenpannorna där påstår att "knulla i röven" är en metafor. Jesus! säger jag bara.

Leif, NÅGON i Sandalens närhet ser väl ändå vad som håller på att hända. Eller är han ofelbar och på väg mot helgonförklaring?

Leif Ekstedt sa...

Anonym/ Sandahl är verbal och oftast fin i munnen. En invändning jag har haft under flera år är, att jag inte får en förklaring kring kvinnoprästfrågan.
Jag delar inte Sandahls syn på den delen av skäl som jag inte kan förklara.
Han är i grunden något bitter på Svenska Kyrkan och dess sätt att behandla "avvikelse från den för tillfället gällande trosuppfattningen - given av Kyrkomötet" Kyrkan mobbar ju sina anställda.
Sandahl har väl hamnat i facket för
de som började kritisera redan på 50-talet." Vad rätt han tänkt fast det blev fel- majoriteten höll inte med. Att han däremot är ganska välinformerad och respekterad för sin teologiska kunskap är väl uppenbart.
Men som sagt han haer svårt att hålla käft. Hade han valt den enkla vägen och lyssnat på rörelsen hade han säkert varit Biskop i dag.

Min uppfattning är när det gäller Knutby Filadelfia, att jag inte har förtroende för Genbäck eller Åsa.
Däremot är min personliga uppfattning,att de som jag känner i övrigt - känner jag ur vardagenas synvinkel som bra medmänniskor.
En kristen som benämner en person som"ond" inför dennes barn kommer säkert från en sekteristisk kultur.
Människor är olika och man kan undvika,att umgås med dem man inte gillar.

Min uppfattning är,att Svenska Kyrkan skulle övertagit vigselrätten på ett tidigt stadium
för att inte utsätta SveK för frestelsen att twista bibeltolkning - det kommer förmodligen, att straffa sig.
Inte i form av mobbing men kanske som fanflykt.
Däremot anser jag det var bra,att staten ändrade äktenskapsbalken så att alla par kan bli gifta med samma juridiska rättigheter.

Anonym sa...

Ni Arbogaslusk är bara såååå sjuka. Vilken människosyn ni har. Fy.