tisdag 13 oktober 2009

Åsa Waldau behöver vila sig efter 17 år av relativ ledighet

.
.
Citat Dagen 13-10-2009:
- Ni kom hit och delade ut gratisex av tidningen och förklarade att detta var ett galet sammanhang. Ni försökte splittra den här församlingen, säger Peter Gembäck, en av Knutbyförsamlingens pastorer, och en utav dem man får på köpet när man bokat intervju med Åsa Waldau.
[...]


- Gud har kallat mig att vila och göra det jag vill göra. Jag blev faktiskt förvånad själv. Oj, ville du det, Gud? Det hade jag inte trott.

Klicka här för hela artikeln

*****

Broder Nabo kommenterar så här på Forumet:
Åsa Waldau säger:
- Gud har kallat mig att vila och göra det jag vill göra. Jag blev faktiskt förvånad själv. Oj, ville du det, Gud? Det hade jag inte trott.
Samtidigt känns det rätt, förklarar hon. Som om hon jobbat tre livstider redan, sett till kraftansträngning, och behöver en tid av återhämtning.
- Jag älskar mitt jobb. Men trycket har varit stort på församlingen, och det har varit allra störst på mig. Det är ingen som fattar vad jag har gått igenom. Det finns ingen historisk person som blivit omskriven som jag. Jag förstår egentligen inte hur jag har överlevt

Broder Nabos kommentar:

Hur mår ÅW?

GRANDIOS SJÄLVBILD, huvudsymtom vid malign narcissism, NPD, och mani

Klicka här till broder Nabos inlägg

*****


Läs Bengts Blogg här:han skriver så bra, en mycket klok man, läkare, katolik men först och främst en fin medmänniska som bloggat mycket om härdsmältan i Knutby.


Kopierar en liten bit av BloggBengts text, tror nog han förlåter oss. Tycker det han skrivit är så viktigt för de som hoppat av, anhöriga och de som nu går i sina funderingar. Ni är inte ensamma, vi är många som kommer att finnas till för er. Kämpa!

Text från Bengts Blogg katolskt fönster:

Sedan skall sägas att alla inom församlingen också har ett ansvar. Avhopparna har ett ansvar att göra sitt, och man försöker ju på olika sätt att informera, det finns massor av material på internet, men på något vis är det som att avhopparna blir stigmatiserade, ingen vågar eller orkar ta dem riktigt på allvar, tänk om det är som lednigen säger, att de är kverulanter som inte förstår vad de pratar om. Slutligen har de som är kvar inom systemet också ett ansvar att ta sina tvivel på allvar och inte låta sig svepas med i den allmänna entusiastiska likriktningen som ofta finns i sekteristiska grupper. Min tro är att det finns många inom Knutby-gemenskapen som inte håller med om den glättiga bilden som Kim Wincent ger utan anar att något har gått väldigt snett. Att trots detta tiga är en underlåtenhet som bidrar till att systemet fortsätter. Varför denna tystnad från övriga församlingsmedlemmar? Vad säger Patrik Waldau, Åsas man? Vad säger de övriga pastorerna och församlingsmedlemmarna? Tystanden behöver brytas, de som inte håller med behöver yttra sig.

*****

Vi kommer att återkomma under dagen med fler inlägg.



En bild som hittades i en omärkt mapp ( har inte pillat mycket med den), är det någon som vet vad det här är för en liten söt gynnare? Ser ut som det är en rosa blomma bakom, någon form av ljung och i fronten det som vi kallar för brudslöja. Skriv gärna i kommentarer om ni vet vad det är för ett litet djur, här är det ingen som har en aning. :)

3 kommentarer:

Gustaf Kroon sa...

Hoppas att ni hör hur jag klappar händerna efter att ha läst ytterligare ett insiktsfullt inlägg om sekters destruktiva ingrepp i jagsvaga människors hjärnor.

Sötnosen kan vara en hasselmus.

Sektinfo sa...

Hej Gustaf Kroon!

Tack, känner mig så dum att jag missade så totalt. Vad söt den är!

Idag skrattas det för fullt på redaktionerna åt Åsa Waldau, PeGe, även Terese Cristiansson på Expressen som väninna och Tirsadyrkare kommer med på ett hörn och anses som Tirsamanipulerad.

Vilken dag och så mycket att läsa i bloggvärlden. :)

Anonym sa...

Ja, det är en stor dag. Underbart att läsa alla kloka inlägg och kommentarer, trots att man sitter mitt upp i helt andra ting.