söndag 11 oktober 2009

Åsa Waldau slutar - spel för galleriet

.
.

Vi kan läsa i pressen om Åsa Waldaus avhopp som pastor i Knutbysekten, ju mer man granskar det hela ju mer framstår det som en konstruktion för att Åsa skall kunna få mer inkomster, röra sig fritt och frottera sig med diverse c-kändisar. Makten över sekten behåller hon och det kan även medföra betydligt dyrare för församlingen att Åsa frilansar och vill ha sitt arvode till sitt bolag.

En av Åsas väninnor som stöttat henne är Terese Cristiansson, elev på Åsasektens träningsskola, frilansande journalist på Expressen som även skriver en massa inlägg på diverse forum under olika nicknames , dock är det ingen svårighet att följa hennes framfart. Vad har de här två såta väninnorna kokat ihop?

I olika media bland annat Dagen http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=189592 har Åsa förklarat att det är viktigt hon får tid för sig själv, sedan kommer jag, jag på jag jag, inget om maken och barnen. Finns inte de med i Åsas framtidsplaner, här skiljer hon redan ut sin "personlighet" som blir intressant för de som är intresserade av psykologi. Att analysera Åsa är lätt då hon själv öppnar och avslöjar sin innersta personlighets mörka sidor och mer än gärna visar upp dem, mer begåvade brukar försöka dölja men inte Åsa inte, omdömet sviktar kraftigt.

***

Läsvärda inlägg på Flashback:

https://www.flashback.info/showpost.php?p=19176598&postcount=1923


Förändringar hos Waldaus? av broder nabo: (kopierar av hela som service)

Lägg märke till DE som inte nämns i ÅW:s framtidsplaner: maken och barnen.

”Jag tänker ägna mig åt mig själv. Jag kommer att fortsätta arbeta med de bitar som är jag. Jag har ett eget företag och jag kommer att sjunga, föreläsa och måla. Jag kommer att arbeta mer med privata förfrågningar och kallelser. Den stora skillnaden blir att jag inte längre står som ansvarig för andra människor, utan bara för mig själv, säger hon.” //Expr

Har narcissism någonsin uppvisats så parodiskt övertydligt?

Äldstebroder PaWa vägrar sedan länge posera vid ÅW:s sida.
Han vill väl få ett liv. Vi får se om det blir skilsmässa nu.

https://www.flashback.info/showpost.php?p=19178095&postcount=1924

Broder Nabo igen:

Kan gränstamedlemmar frigöra sig?


Håller med - ifall det varit en styrelse i en normal församling eller organisation.
Men nu är det en sekt där brott begåtts och medskyldiga delar hemligheter som man utåt förnekar.
Hur ska gränstamedlemmar då kunna frigöra sig från varandra?
Den ene kommer i så fall att frukta att den andra börjar lätta sitt hjärta för en ny pastor, till vänner från förr, till en psykolog...
Gränstagruppen med ÅW, som där kallar sig Tirsa, är snärjda med varandra.

Pastor Sten-Gunnar Hedin i Dagen 2009-10-09:
"- Bor hon kvar i Knutby fortsätter hon att utöva makt och inflytande över församlingen. Hennes inflytande är inte knutet till en anställning, säger Sten-Gunnar Hedin, som har ägnat mycket tid och kraft åt att påverka situationen i församlingen efter de dramatiska händelserna i januari 2004."

ÅW i Radio Uppland 2009-10-09
"- Kommer någon ta över nu?
- Nej, inte min roll, det går ju inte att ta över för det är ju bara jag som är jag, vi har ju mera - de tjänsterna är ju mer baserade på personligheten, och vad har jag, jag har ju bidragit med mig själv, inte med någon arbetsuppgift på det sättet utan – det är ju ingen som kan ta över min person..."

Det finns bara en, säger en, person som ÅW ibland måste "böja sig" för. Det är PaWa.
Till våren blir det tio år sedan PaWa tyckte sig höra Gud lova att ÅW snart skulle dö. Läs PaWas brev till HF i nederkant av Therons och Megans poster: "Trött på Tirsa, hon behöver komma hem".

PaWa har länge velat frigöra sig. Han vill inte vara med i ÅW:s media- och queerspektakel.
ÅW talar i media om sitt lyckliga familjeliv men det är inte maken utan utan PeGe, KiWi, UFä, "tärnorna" som syns med henne.
ÅW håller sig framme i media men håller sig undan i verkligheten, från föräldramöten och grannar. PaWa & MaLa och farföräldrarna ställer upp för ÅW:s barn.
I byn undrar man hur det blir med fastigheten PA&fru Wa nyligen köpte längre ut mot kusten. Säljs den vidare - eller är den för PaWa?

https://www.flashback.info/showpost.php?p=19180506&postcount=1929


Broder Theron:

I professorskans bok om sina djuplodande intervjuer med Helge berättas om Saras förvånansvärdt stora och gränslösa sexuella färdigheter, om "tärnkvällarna", samt Ubbe Död's betydelse för Åsa, PaWa och MaLa, m.m.

Det är inga uppseendeväckande grejer som de har för sig, mer än att de allesammans är frireligiöst kristna med konservativa värderingar. Kanske har de inspirerats av trenderna i USA efter tolkning av Åsa?

Enligt Helge uppträdde flera av sektens kvinnor som om de var förälskade i Åsa. Vad med Sara? Efter Åsas senaste framträdande på Spy Bar i gay-kretsar och närheten till professorskan Tiina, ligger det nära till hands att tro ett och annat provats.

https://www.flashback.info/showpost.php?p=19183079&postcount=1932


Läs även inlägg från GustafKronn, Angel of Peace, Iakttagare, Theron, Megan, the saint, med flera, sen finns det några rena humorinlägg, en del illa stavade, mycket intressanta. Finns längst bak i Knutbytråden

https://www.flashback.info/showthread.php?t=717961





Olika fotodelar, filter, brushes, mixed media.
Saknar Ekorren!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker mest att hon sjunger jävligt illa. Men freakshow har ju inte varit så hett som det är nu sedan förra sekelskiftet, så hon lär väl ha att göra i de närmaste två åren iaf.

Anonym sa...

Nu börjar det spricka i sömmarna på Åsas tajta kläder. Snart kommer sanningen om allt ont som skett på Gränstakullen i huset som Gud glömde. Här handlar det om sekten som Gud glömde.

Anonym sa...

Hos Knutby filadelfia simmar ett stim slemma fula fiskar ledda av en kvinnlig barracuda.
Kännetecken är kusliga kalla ögon, stirrande, färgen på barracudan varierar alltefter humöret.

K-bo