måndag 12 oktober 2009

Åsa Waldau i Upplands Radio, Eva Lundgren analyserar i Radio Uppland

.
.
Åsa Waldaus avhopp "ett jippo"

http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/program/amnessida.asp?programid=323&grupp=4594

Citat:
Åsa Waldaus avhopp "ett jippo"


Åsa Waldau slutar som pastor i filadelfiaförsamlingen i Knutby. Men hon kommer fortfarande ha ett visst inflytande i församlingen, tror hon.

Åsa Waldau: "Jag som person är ju inflytelserik"

Ljudlänk på sidan.

Eva Lundgren är professor i sociologi och genusforskare vid Uppsala universitet. Hon har bland annat skrivit boken Knutbykoden, där hon ger en bilden av att Åsa Waldau spelade en mycket större roll i skottdramat än vad som kom fram i polisutredningen och rättegången. Enligt Eva Lundgren kommer Åsa Waldau säkerligen ha kvar en ledande roll i församlingen trots att hon slutar som pastor. Waldaus avhopp kallar hon ett "jippo".

Eva Lundgren om vilken roll Waldau spelade i Knutbyförsamlingen runt tiden för skottdramat.
Ljudlänk på sidan.

Waldau slutar som pastor

"Jag känner det är tid för mig att gå vidare" (Åsa Waldau)

http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=3156099


Lyssna på denna. Mycket avslöjande om Åsa Waldau

Stort tack till en mycket god vän som gjort jobbet på att få fram länken till intervjun, själv gick vi bet på det, fick höra för några timmar sen att Eva Lundgren varit i Upplands radio i förmiddags.

Mail som just kommit:

Mail 1
Gud har sagt åt henne att vila! Hahahaha! Hon har latat sig dagarna i ända i sexton år. Sjutton år för i ett år gick Åsa med lön av Uppsala pingst, avstängd från arbete med församlingen på grund av otillbörliga intimiteter med tonåringar.

*****
Mail 2
Om Åsa kan jag säga att intervjun är plågsam intill outhärdlighet att lyssna på.
Åsa hackar, stakar sig låter nervös, tokskrattar m.m.


Bland det hon säger:

"Har ett företag nu ....ska ägna mig åt fria kallelser och sådär.."

"Jag som person är ju inflytelserik för att jag är en sån person."
"Bidraget med sig själv som person inte haft några arbetsuppgifter på det sättet .... utan sin person, personlighet ingen kan ju ta över hennes person."

Om det blir konstigt inte vara pastor:

"Jag kan ju inte tänka mig själv sitta på bänken (bänkfyllnad). Jag förutsätter att jag får fortsätta vara mig själv. Jag har haft oerhört hektiska år - räknar snabbt upp, gjort skiva, skrivit bok, uppträtt, rest i flera länder, TV, Radio, intervjuer - oj, hur har jag orkat, behöver fem års rekreation, skratt, fniss, stakar sig. Känns lite som man varit på en världsturné."

Lyssna noga igenom dessa fem minuter - de är oerhört avslöjande, sättet hon säger det på, allmänna intrycket.


*****

Här ser vi ytterligare ett exempel där Åsa utan självbevarelsedrift utlämnar sitt inre jag, hon förstår inte att hon bör dölja den störda delen av sin personlighet.

Tack Åsa M Waldau, nu kan alla och envar med enkelhet förstå det destruktiva i sekten och härdsmältan.

Klanens datanörd har kollat av vilka sökord som just nu är aktuella på Google, inte förvånande är det de här tre orden tillsammans
Åsa Waldau psykopat




Varmt tack för mail samt till vännen som fixade länkar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den sista meningen är verkligen så sann. En person som bara tänker på sig själv trots familj med make och barn.

Anonym sa...

Så sant. Jag har sällan sett en så pass känslokall och egoistisk person som denna "pastor". Hon struntar till och med i sina nära anhöriga och det är bara hon själv som ska ta stor plats. Ordet psykopat stämmer ganska bra som beteckning på Knutbysektens första kråka, som ständigt vill kraxa mest och synas mest på alla andras bekostnad.