fredag 9 oktober 2009

Anders Haag sekternas vän del 3

.
.

Det pågår en debatt på Newsmill där Anders Haag skriver följande,

Citat Anders Haag:

SofieSektinfo syftar på en av de sista meningarna i ett av flera anföranden jag höll på Bokmässan. Jag sa något om att det kan - i vissa fall - gå riktigt illa i religiösa grupper med en karismatiskt ledare och en stark ideologi, men att detta lyckligtvis inte har skett i Sverige. Jag syftade då på en katastrofalt destruktiv utveckling med massjälvmord och väpnade konfrontationer med samhället - a la Jonestown och Waco. Möjligen uttryckte jag mig vagt, men att som SofieSektinfo rycka loss denna enda mening från sitt sammanhang och påstå att jag skulle nonchalera att det även i Sverige hänt olyckliga saker är löjligt. Att så missuppfatta det jag sade gör man bara om man redan är illvilligt inställd. Hon var på Bokmässan, eftersom hon själv medverkat i en bok, och kom fram efter mitt anförande och sa sin mening direkt, men verkade inte intresserad av att höra på vad jag hade att säga.

*****

Vi tror han precis som sektens lakejer och torpeder förväxlar mig med en äldre kvinna som under många års tid kämpat emot sekter. En sektkvinna har anklagat en medlem på ett forum för att vara 18 olika personer och kammat noll i samtliga anklagelser, så vi kan anta att informationen kommer från den f.d. presstaleskvinnan eller?
Sanningen är att varken jag eller någon i klanen Sektinfo var i Göteborg vid den tidpunkten.
Förstår att Anders Haag är väldigt upprörd för googlar man på hans namn så får man som första träff vår blogg.

Att denne inkompetente man sen ger sig in i en diskussion med Pelle Jönsson kan man inte annat än dra på munnen åt.

Klicka här för att läsa Anders Haag och övrigas kommentarer

Att nu i inlägg på Newsmill kalla det som hände i Knutby för "olyckligt" när det är en fruktansvärd katastrof en ren härdsmälta som fått så ödesdigra konsekvenser för dels de mördade, dels den skottskadade, för barnflickan, alla barnen i sekten och räkna sen alla oroliga anhöriga som har sina nära och kära i den destruktiva sekten. Som journalist borde du Anders Haag ha lärt dig väga orden på guldvåg!

Så fruktansvärt det måste vara för Helene Fossmos anhöriga att läsa Anders Haags inställning att ingenting sådant hänt i Sverige och nu ändrar han det till "olyckligt", samma gäller för barnflickan och hennes anhöriga.

Till sist ett stort tack till Anders Haag, du genererar otroligt mycket trafik till vår blogg, det tycker vi om. :)



Inga kommentarer: