onsdag 20 maj 2009

Janne Josefsson lämnar Debatt

.
.

Aftonbladet 19-05-2009

Efter fler än 100 debatter går Janne Josefsson vidare.
På torsdag presenterar han sin efterträdare i direktsändning.
I säsongens sista program deltar förutom den blivande programledaren också integrationsminister Nyamko Sabuni och socialdemokraten Nalin Pekgul för att debattera integration.
"Går säkert bra"
Vad säger du om din efterträdare?
– Jag har lovat redaktionen att inte yppa vem det är. Men det kommer säkert gå väldigt bra.
Har du varit inblandad i valet?
– Nej, inte alls. Men jag tror väldigt mycket på den personen.
Till hösten ska Janne Josefsson, som planerat, återvända till Uppdrag granskning.
– Nu vill jag ut och göra granskande journalistik och röra runt igen, säger han till Aftonbladet.se.

[...]
Han tycker att det är både ledsamt och skönt att sluta som programledare för Debatt.
– Det har varit inspirerande och mitt mål, att få en folklig samhällsdebatt, tycker jag att vi lyckats med.
Favoritdebatterna har handlat om Knutby, Rosengård och rasisterna på Södertälje sjukhus.

Artikel

Programmet om Åsa Waldaus sekt i Knutby var bra och eftersnacket blev väldigt avslöjande och en riktig höjdare för "pastor ligg inte som en pinne i sängen" Peter Gembäck och hans ledare "det som jag skrivit under i polisförhören är inte sant - jag vill förklara alla kyrkor krig" Åsa Waldau från Åsaland

Undrar om seriösa journalister som Janne Josefsson med flera kommer att släppa sekten i Knutby.


Inga kommentarer: