lördag 12 april 2008

Timmen är sen!

För en tid sen lyssnades på ännu en vrickad predikan med ingen mindre än Åsa Waldau eller Drottning Tirsa som hon brukar skriva under när kon skriver, handskrivet, mail eller SMS.

Det är fel att kalla det för en predikan då det består i ett flamsande och tramsande utan avslutade meningar. Man skönjer tydliga indikationer på att det är frågan om hjärntvätt och utan att vara hjärntvättade så finns det ingen som skulle sitta söndag efter söndag och lyssna på svamlet från sektledarna i Gränsta.

Här ett litet smakprov med citat från den högheliga sektledaren Åsa Waldaus svamlande s.k. predikan:


Så småningom blir du till vaneära för Gud. Eller hur? För då blir Han stående där som den som behöver truga sitt barn! Och det är fel ordning! (en baby börjar gråta) Eller hur?

Som om en... en far ska behöva tjata på sin son
! (barnet skriker - men tvärtystnar! Vad hände?) För att han ska älska honom: "Snälla mitt barn... älska mig!" "Snälla son... se upp till mig!" "Snälla barn... kom in i min famn!"

Men det naturliga är att barnet ser upp till sin far! Eller hur?

Det är en sund... kärlek. Och det är en helt onaturlig ordning när fadern måste krusa för sitt barn. Och barnet säger "jag vill inte ha din kram, jag vill inte ha din kärlek, gå ifrån mig". Då är det fel.

Jesus gick före. Genom att lida tvingades Han till lydnad.

Då kommer vi på nytt till Fadern. (viskar) Och så säger vi: Jag böjer mig!

Men det kommer en dag när det faktiskt är för sent för den som inte har valt att lyda. Vad hjälper det om Han kommer gånggånggång in i städerna, in i ditt hjärta och säger "jag söker dig, jag söker dig, jag söker dig", men du säger "jag vill inte - jag vill det här, men inte det här." En dag slutar Han fråga efter dig, och det måste vi ha klart för oss, att det är Guds rikes ordningar och det står gång på gång i Bibeln att så gjorde Han. Han sa: Om dom inte vill lyssna på er, sparka då av dammet från fötterna! Vilket är tecken på att det var väldigt dammigt på vägarna i Israel? (dämpade skratt bland publiken) Nej! Vilket är tecken på att Han säger: Ha inte ens med dom att göra!

För Dom har visat Herrarnas Herre vanära. Och vi måste förstå att en dag kommer domens dag... Han kom till sina egna, men dom tog inte emot
Honom. Han kom till dom som sa "vi älskar Gud". Dom som skrek högst "korsfäst honom" det var dom sa "vi lever efter Guds Ord". Kom ihåg det!

Och Han söker ännu mer av vårt inre. Han söker ännu mer av vår ärliga uppriktiga längtan efter att "jag vill"! Och jag vill också gå... jag vill se... jag vill växa, jag vill inte stå kvar där död råder! Jag vill inte stå kvar där det faktiskt finns en risk att mitt träd vissnar och huggs av! Han - håller inte på för evigt! Och tjatar på oss...

Känner du "jag måste göra upp med mitt hjärtas inställning" - (hotfullt) gör det då idag. För Gud har idag för oss - i morgon vet inte vi. Och nu rör Han vid oss...

Denna s.k. predikan finns upplagd som MP3-fil på Rapidshare om det finns någon som orkar lyssna igenom hela. Ett bra sätt att förstå hur hjärntvätt fungerar.

http://rapidshare.de/files/39067812/Gud.ar.vart.liv-AsaWaldau-21-08-2005.mp3.html

Tack till den anonyme uppladdaren av sektpredikan. J


Inga kommentarer: