torsdag 24 april 2008

Leka med elden av K-E Nylund

Läser Karl-Erik Nylunds bok ”Att leka med elden”.

En bok som bör läsas av alla, för många av oss kommer att komma i kontakt med personer som varit eller är med i en destruktiv sekt.

Att känna igen en sekt med citat från Nylunds bok

En del sekter har lämnat död och förstörelse i sina spår, andra ekonomisk
ruin och personliga tragedier.

I Sverige är det bara Gränstasekten som det förekommit mord men säkert har det varit många självmord bland medlemmar i de olika sekterna som finns i vårt land.

En sekt som tar för sig av

min tid, mina kunskaper, mina krafter, mina band till släkt och vänner

eller utnyttjar mig som finansiär? Att helt gardera sig är inte möjligt. Men

att skaffa sig kunskap om sekterna är ett sätt att vara beredd.

Goda råd från Nylund, ännu bättre läs hans bok och försök leta fram så mycket kunskap som möjligt.

Igenkänningsinstrument 1

Rörelsen finns omnämnd i denna bok eller du känner den från tidigare.
Om du inte är intresserad, visa med en gång - vänligt men bestämt - att du
inte vill diskutera deras eller din egen tro just med dem.

Igenkänningsinstrument 2

Det är svårt att känna igen en sekt. Ännu svårare är det att veta om den är
skadlig för mig eller om det är just den rörelsen som har svar på mina
frågor. Samtala med vänner! Det är först när du
är som mest sårbar som sekterna oftast kontaktar dig. De har ju skolats till
detta.

Köp boken, om du är med i en sekt och har börjat tvivla så får du kanske svar på en del av dina frågor. Här är ett bra ställe att börja söka information:

http://www.fri-sverige.se/

Att leka med elden : sekternas värld av Nylund, Karl-Erik 156:- på http://www.adlibris.com



Inga kommentarer: