måndag 9 juni 2008

Rättshaverister

En rättshaverist kan ägna hela dagarna åt att anmäla folk till höger och vänster, det blir en livsuppgift som suger ut all kraft så det finns ingen ork att ta hand om det vardagliga till exempel att barn och familj mår dåligt. Ser man ens att barnet eller barnen mår dåligt?

Vet inte riktigt hur jag skall få ihop tankarna men när en person ägnar stor del av sitt liv att bevaka och hota sina ”inbillade” motståndare, låter anmälningar hagla in hos olika representanter och myndigheter då är det fara å färde.

Fick alla skärmdumpar där en sektmedlem förtalade en avhoppare på ett forum, tack för att det fanns någon som sparade ner allt innan moderator raderade. När jag läser igenom det som produducerats i forum under de olika nicknames (några bannade) och bloggar som fungerat som förtalskanaler så funderar jag över hur det beteendet kan betecknas.

Rättshaverist? Frågan är om jag är rätt ute i mina funderingar? Får läsa på lite mer om detta fenomen.


Inga kommentarer: