tisdag 27 januari 2009

Sanningen om Knutby - Lars Lindström Expressen

Citat Lars Lindströms blogg:

Dags att ta sig an Karin Swärds film om Knutby. Premiärvisas på filmfestival i Göteborg i dag. Men också på Gärdet i Stockholm.
Hon kallar den journalistisk dramadokumentär, och med tanke på orkanen kring Liza Marklund är det ju lite viktigt hur kreatörerna benämner sina verk så inte konsumenterna känner sig lurade.


Mycket bra kommentar av Gustaf Kroon:

Eventuellt rubrikfel

Hon skriver att det är autentiska predikningar och det tror jag på eftersom jag själv har nästan hundra timmar tokpredikningar på CD från Knutby-sekten:

Hon skriver också att det är utdrag ur förundersökningsprotokollet och det tror jag också på eftersom även jag har skaffat det. Sedan skriver hon att det är en hel del fiction, om inte jag minns fel, och då kan "dramadokumentär" verka missvisande.

Alldeles oavsett eventuellt rubrikfel, anser jag att det är småaktigt med en upphakning på denna bagatell. Sådant trams kan kulturmupparna runt de bräkande besserwissrarna Marklund & Guillou larva sig med.

Här handlar det om att ge publiken en möjlighet att se in i de kretsar där tokreligiösa outbildade fanatiker kallar sig pastorer och utnyttjar osäkra unga andliga sökare.

Strunta i rubriken och koncentrera dig på innehållet!

http://gustafkroonsdagbok.blogspot.com/


Skriven av Gustaf Kroon den 27 jan 16:05

Sektinfos kommentar till Lars Lindtröm:

Att jämföra kunniga och seriösa Karin Swärd och hennes team med Marklund & Co gör oss besvikna på Lars Lindström som ibland kan få till riktigt bra artiklar.
Det här Lars Lindström är ett riktigt lågvattenmärke, bättre kan du.

Läs mer på Gustaf Kroons blogg:

http://gustafkroonsdagbok.blogspot.com/

aa

Inga kommentarer: