tisdag 27 januari 2009

Gånglåt från Knutby - Ewert Ljusberg

Var inne på Ewert Ljusberg hemsida, även i allt detta tragiska så kan även humor platsa bra.

Gånglåt från Knutby
Text: Ewert Ljusberg
Musik: Ewert Ljusberg


Det är mycken synd i världen,
men jag syndar inte jag.
Jag har fått en vän på färden
och han gör mig säll och glad
Han har fyllt mitt liv med lycka
och jag bär ett saligt flin
Sen må hela världen tycka
att jag är ett riktigt svin.
Jag är du och hej med Jesus
och kan göra vad som helst
i vårt bön- och tugga tes-hus.
Jag är frälst, ja härligt frälst.

Jag är du och hej med Kristus
och han är min bäste vän.
Tycker jag min fru är trist då
ska hon skjutas, jajamen!
Med den allsmäktige Guden
har jag blivit du och hej.
Skit i alla tio buden
för dom gäller inte mej.
Är man stark i tron så har´n en
rätt till vad som helst för det
Jesus älskar alla barnen.
Det gör pedofiler med.

O, vad fröjd att leva av ett
sånt förhållande till Gud.
Bättre än en vinst på travet
med min parhäst Kristi Brud.
Vi är du och hej med Herren
Det är bara ”happy days”
Jag är hingsten, hon är märren
när vi kör vårt eget race.
Vi botar med en handpåläggning
dem som lider lätt och fort
och rider var natt med en gnäggning
genom salighetens port.

I församlingen jag döper
alla som vill göra bot.
Dom beundrar mig och köper
allt jag säger utan knot.
För jag är så karismatisk
och jag styr dom glatt och käckt.
Jag har sex med alla, faktiskt.
Du, det kallar jag respekt!
Det är lammkött med bearnaisesås.
Pengar bara strömmar till.
Jag är du och hej med Jesus,
så jag gör vad Fan jag vill!

Var och en blir farlig på sin tro, ja!
Halleluja!




Gå in på Ewert Ljusbergs myspace så går det att lyssna på "Gånglåt från Knutby"

http://www.myspace.com/ewertljusberg


Ewerts Hemsida

http://www.ewertljusberg.se/





Tänker på en bisarr predikan som den tongivande Åsa M Waldau höll någon gång 2006 där hon till vår förfäran säger att hennes jordiske
make Patrik Waldau är Jesus bäste vän. Må så vara men hur är det med Maria Larsson skall hon tillsammans med sin Patrik leka och busa med Jesus i himlen?

Läser i Knutby-koden att Patrik Waldau har ett förhållande med Maria Larsson. Det finns ju i förundersökningen ett dokument skrivet av den tongivande där hon ger bort Patrik till Maria Larsson från Göteborg

Man häpnar att något sådant kan förekomma, vad säger omgivningen? Kan man ge bort människor, slavägare har ju gjort det i gångna tider? Eller är det för att Åsa M Waldau inbillar sig och har provat om hon är Jesu Brud aka Kristi Brud?
Äger Åsa M Waldau i Knutby även Maria Larsson (inneboende sen många år hos plogspetsens svärföräldrar Waldau) från Göteborg och äger hon Patrik sin jordiske make?
Vilka fler i sekten anser sig Åsa Waldau äga? Intressant fråga och svaret är nog för de flesta av oss som är insatta i sekters dynamik självklart.

Inga kommentarer: