fredag 4 december 2009

Helge Fossmo i Norsk TV

.
.
Knutby-pastoren møter Viggo på lördag i Norsk TV

Fem år etter at Helge Fossmo ble dømt for overlagt drap i Knutby, har Viggo Johansen møtt pinsepastoren i fengselet.

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6894197


Det kommer att läggas ut på nätet efter programmet sänts i Norge, bra för alla oss intresserade.

Rysk julgranskula


***

Tack för all e-post med information och uppmaningar att skriva om det som vissa helst vill sopa undan.
Vi gör vad vi kan för barnen i sekten och det är nästan inget. Hade jag haft mina älskade barn och barnbarn i en sekt så hade jag rivit upp himmel och jord, tagit tjänstledigt och ägnat varje vaken timma till att rädda barnen från ett sjukt sektliv i den dödskult som härskar i Waldaus Åsaland.

Vi kommer att återkomma snart och blogga om Knutby-församlingens möjliggörare, support och passivitet. Tankarna på de skyddslösa barn som befinner sig i den avgudadyrkande sekten i Knutby är svåra att få bort.

Önskar alla en trevlig advent.



Vinterbild

3 kommentarer:

Leif Ekstedt sa...

Man kan bli orolig för barnens situation i kristna församlingar ibland. Det förekommer rigida församlingar där ledningen hotar med en icke medkännade Gud utan vill framställa honom som hämnande.
Han förekommer inte i min värld.
Gud är mer övervakande och tillrättaläggande för troende människor.
Beskrivningen stämmer heller inte in i den muslimska tron. Den stämmer däremot in för den politiska islamisten, som hotar med allt möjligt elände för ,att få en explosiv skjuts upp till sin himmel- men jag tror han faller åt fel håll nedåt.

Anonym sa...

Eric jag kan tala om för dig att Alf-Göran är en av de största hycklarna jag mött under min tid.
Han är en ynkrygg som får skämmas när han står inför vår Herre.
Fortsätt er granskning av Alf-Göran, fram i sanningens ljus med allt.

/Pingstvän

bloggvikarie sa...

Intressanta kommentarer, tack så mycket.

Leif Ekstedt, alla barn i sekten far inte illa men i vissa familjer är det mycket svårt för barnen, de behöver hjälp av sina mor och farföräldrar.

Pingstvän, tänk om Alf-Göran fått sig en tankeställare?
Vi kommer fortsätta blogga.

MVH
/Eric