måndag 9 november 2009

Åsa Waldau rollspel - Annika Östberg och Gud

.
.
Åsa Waldaus rollspel skrivit av broder Nabo på Flashbacks forum klicka här

Problemet med ÅWs rollspel är att människor dött och skadats till följd av att hon vill leka gudalik. Någon dog en våldsam död i sitt hem, en annan slapp praktiska göromål sedan hon blev tillsagd att dö, en tredje måste döda sina kamrater för så hade ”Gud” meddelat en fjärde, en femte dog och en sjätte skottskadades.

Problemet med ÅWs rollspel är att hon predikar om Gud som sin telefonkompis i himlen.

Problemet är att ÅW i Tirsarollen inte bara skrev sin självsexprofetia utan också det här: ”Jag vet att du ser upp till mig och att du har lyssnat till allt jag har talat och gjort.” ÅW undertecknade med ”Din vän Drottning Tirsa” och kallade MaLa ”min tärna”. Dessa malliga ord är ÅWs till MaLa står i ett testamente som polisen beslagtog. PaWa hade profeterat att ÅW skulle dö inom kort. ÅW tog maken på orden och testamenterade honom till MaLa.

Problemet med ÅWs rollspel är att spelet urartade till dödskult. Medlemmar fick inte sörja när deras nära och kära dött, själv skulle ÅW dö och en vänlig pastor som KiWi började predika så här: ”… ge allt för Honom... Och det här är ingenting som behöver ta några... eh... år av processer i våra liv! Det går blixtsnabbt att dö! Det är ett skott i pannan och så är det färdigt! [skratt]. Det tar inte många sekunder alls. Så enkelt borde det vara att ta död på köttet i våra liv och resa oss upp i vår Ande…”

Problemet med ÅWs rollspel är att medlemmar under flera år samlades klockan 22 hos paren Kuling eller paret Alexandersson för att med böner försöka påskynda ÅWs död. ÅW dog inte men böneringen var varken hälsosam för henne eller för deltagarna. ”Må Tirsa få sin rätt”, skanderade medlemmarna. Vad gör man av dessa gemensamma minnen nu?

Problemet med ÅWs rollspel är att hon regelbundet tappar koncepten nät hon konfronteras med verkligheten. I TV8 hos Aschberg fick hon först frågan av Marian*e A*rne hur det kändes att bygga sitt kändisskap på kriminaliteten i sekten. ÅW svarade att frågeställaren inte var insatt. Sedan fick hon frågan Vad är du stolt över? ”Jag har inte vikt mig... för dem som vill förinta mig, nästan. Jag blev inte. Inte mördad. Jag vet att jag har varit utsatt för så totalt stora övergrepp.

Jag blev inte mördad! Jag menar att jag stod under samma hot som min syster. Och i grund och botten är det så här att. Då. Här. Att säga att jag ligger bakom det! [ÅW hänvisar till Marian*e A*rnes kommentar.] Jag vet själv att jag överlevde! [sic] Jag tänkte. Nu tänkte jag. Jag tänkte faktiskt så här. Jag vet att man verbalt kan mörda. För jag har själv varit med om det. Inte med skott men med ord.”


Problemet med ÅWs rollspel är att hon tilldelade Sara en roll som jag inte tänker benämna här.

Problemet med ÅWs rollspel är den roll SuFä tilldelats på rollistan.

Problemet med ÅWs rollspel är hur hon regisserat UFä i rollen Dodjadidjesus.

Problemet med ÅWs rollspel framgår av innehållet i återskapade sms från Alexandras mobil veckorna före mordet, sms som var undertecknade med ”Tirsa” eller ”T”.

Problemet med ÅWs rollspel är att när några vill sluta spela och vill tala på riktigt så sätts deras kamrater i klistret.

Och det största problemet med ÅWs rollspel är att för barn är livet hela tiden på riktigt. Det är förvirrande att växa upp bland vuxna som spelar rollspel.

Så om det stått Tirsa eller Te-rass på ÅWs grind är inget problem.
Men det är ett problem att det fortfarande står ”T” på mobilernas diplay när ÅW skickar meddelanden.


*****

Annika Östberg vittnade idag om sin tro i Örebro tingsrätt

- Jag har så mycket stöd, jag har en Gud som jag tror på mycket starkt, sa hon.

Hela artikeln i Dagen här

Efter 28 år bakom murarna drömmer Annika Östberg om ett liv i frihet. Hon vill arbeta med djur och skaffa en egen hund. När domaren påminner om de mord hon är dömd för i USA brister det för henne. "Vad som har förändrats i dag är mitt förstånd. Det är svårt ibland att se hur små steg kan leda till stora disasters – katastrofer", förklarar hon för rätten.

Hela artikeln i DN här

*****

Annika hoppas nu bli fri i maj nästa år och visst har hon fått ett med svenska mått mätt väldigt långt straff. Hoppas det går bra för henne och hon får arbeta med det hon önskar, Annika vill jobba med människans bästa vän som är hunden.

Annika har lekt Gud då hon tillsammans med sin pojkvän mördade och gjorde det mest förbjudna. Åsa Waldau fortsätter leka "Gud" som Jesumaka och drottning Tirsa.





Inga kommentarer: